Samorządowe Internety

Poznaj nasze produkty

W wieloletniej pracy z miastami, gminami, powiatami dostrzegliśmy, że komunikacja w samorządowych mediach społecznościowych wymaga
zupełnie odrębnych rozwiązań. Samorządowe media społecznościowe mają całkowicie inną funkcję społeczną, zaczynając od analizy, poprzez wybór
celów, treści, po zakres ich dystrybucji. Prowadzenie komunikacji na linii miasto – mieszkaniec to skomplikowany proces, który wymaga wiedzy i
zrozumienia materii. W ramach naszych działań oferujemy samorządom wielowymiarowe, szyte miarę wsparcie, aby mogły skuteczniej adresować i
docierać z własną komunikacja do użytkowników social mediów.

Media o IBIMS

Nasze produkty

Wsparcie komunikacyjne

Wierzymy, że każdy samorząd zasługuje na kompleksowa wiedzę w zakresie lokalnych społecznych oczekiwań, aby skutecznie realizować własne działania w zakresie lokalnych polityk społecznych, edukacji, ekologi, bezpieczeństwa, inwestycji, służby zdrowia, transportu, kultury i sportu. Dzięki unikatowej wiedzy i metodom badawczym samorządowego środowiska informacyjnego pomagamy w tworzeniu krótko terminowych oraz długofalowych strategii komunikacyjnych.

  • Identyfikacja kluczowych problemów, wyzwań i społecznych oczekiwań w lokalnej przestrzeni informacyjnej.
  • Opracowanie operacyjnych planów działania i przygotowanie matryc komunikacyjnych.
  • Spotkania warsztatowe z kluczowymiosobami  odpowiedzianym za samorządowe social media w celu określenia lokalnego DNA komunikacji.
  • Opracowanie planów kalibracji i dostrajania bieżącej komunikacji.

Do zakresy wsparcia wchodzą także takie rozwiązana, jak:

  • Zarządzanie hejt managementem.
  • Opracowanie planów konwersji sentymentu i dotarcia do mieszkańców.
  • Konsultacje z zakresu anomalii komunikacyjnych.
  • Opracowanie i wdrożenie tarczy antyhejterskiej.
  • Implementacja działań operacyjnych z zakresu proaktywnej komunikacji.

Nasze produkty

Specjalistyczne szkolenia z samorządowej komunikacji

W naszych szkoleniach przeznaczonych dla specjalistów zarządzających na co dzień samorządowymi social mediami staramy się odpowiedzieć na najważniejsze pytania, od zasad komunikacji, po zarządzanie hejtem.

Dzięki szkoleniom pracownicy zajmujący się lokalnymi profilami miejskimi (urzędy miejskie oraz spółki miejskie, np. jednostki kultury, jednostki transportu miejskiego, itp.) dowiedzą się, jak budować sieć lokalnej dystrybucji, w celu uzyskania lepszego skutecznego zasięgu i zaangażowania mieszkańców.

Wszystkie szkolenia prowadzone są na zanalizowanych profilach miejskich.

Mechanika dystrybucji treści własnych w lokalnej sieci

Szkolenie dedykowane dla pracowników samorządów zajmujących się zarządzaniem komunikacją w mediach społecznościowych (m.in kultura, transport, spółki miejskie, urzędy). Szkolenie dotyczy tematu budowania faktycznych zasięgów dotarcia do mieszkańców z własną komunikacją w lokalnej przestrzeni internetu i mediów społecznościowych. Dodatkowo uczestnicy dowiedzą się jak tworzyć przekazy angażujące mieszkańców.
Liczba osób: do 12 uczestników. Czas trwania: 4,5h.

Samorządowym hejt management

Szkolenie przygotowanie pracowników zajmujących się mediami i społecznościowymi do efektywnego zarządzania sytuacjami kryzysowymi i hejtem w sieci. Cześć praktyczna i teoretyczna – działania pod wpływem stresu, budowa manuali kryzysowych, opracowywanie działań naprawczych.
Liczba osób: do 5 uczestników. Czas trwania: 4h.

Skuteczna reklama samorządowa

Osoby zajmujące się lokalna promocją dowiedzą się do kogo kierować przekazy w sieci , jak optymalizować budżety , które kanały sią kluczowe, jak skutecznie dobierać formy graficzne do reklam, hakowanie targowania, optymalizacja budżetu reklamowego pomiędzy mediami społecznościowymi a innymi formami.
Liczba osób: do 5 uczestników. Czas trwania: 5h.

Kurs dla radnych

Jak komunikować się podczas kampanii samorządowej w mediach społecznościowych. Opis: Kurs dedykowany jest zarówno dla obecnych radnych jak i kandydatów, podczas kursu uczestnicy dowiedzą się gdzie i do kogo mówić w social media, jak wyborcy konsumują lokalną politykę , jak skutecznie komunikować się z mieszkańcami, jak kształtować i zarządzać własnym wizerunkiem w mediach społecznościowych.
Liczba osób: 1 uczestnik (kurs online). Czas trwania: 4h.

Nasze produkty

Przykładowy zakres szkolenia

Badania ilościowe i jakościowe

dotarcia miejskich kanałów z przekazem do użytkowników sieci w kanałach sieciowych, takich jak: portale internetowe, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube.

Analiza trendów zainteresowań mieszkańców

tematyką miejską w informacyjnej przestrzeni Internetu i mediów społecznościowych.

Kim jest lokalny użytkownik social media?

Rodzaje i wpływ poszczególnych mediów społecznościowych na użytkownika.
Rekomendacja działań komunikacyjnych dla dedykowanych zespołów.

Algorytmy i ich wpływ na dystrybucję treści.

10 czynników, dzięki którym newsy szybko rozchodzą się w sieci. 10 czynników wpływających na efektywność i budowę zaangażowania. Zasięg przekazu, popularność, interakcje, wypowiedzi, wzmianki – z czym to się je?

Facebook & Instagram & TikTok

Specyfika i działanie serwisu. Skuteczna dystrybucja 10 czynników wpływających na efektywne wykorzystanie treści.

Planowanie strategii komunikacyjnej

na przykładzie profili samorządowych (co publikować, kiedy i jak dobierać treści i wizualizacje?)

Nasze produkty

Analityka internetowa i raportowanie

Analityka internetowa – Dostarczanie raportów, analiz, przygotowywanych na bazie danych pozyskanych z mediów społecznościowych w celu lepszego zrozumienia i zaspokojenia społecznych potrzeb mieszkańców. Identyfikacja zagrożeń oraz przedstawienie diagnozy.

Samorządowy raport sytuacyjny – umożliwi uzyskać realny dostęp do faktycznych lokalnych oczekiwań mieszkańców.

Raport zawiera:

  • tematyczne zaangażowanie mieszkańców;
  • sentyment odbioru mieszkańców komunikatów samorządu;
  • dane ilościowe dotyczące zarówno faktycznego zasięgu tematu (dotarcia wśród lokalnej społeczności, jak i dynamiki poziomu wzmianek w poszczególnych kontekstach/komunikatach);
  • raport rozłożenia emocji mieszkańców w postrzeganiu ich problemów; dane jakościowe dotyczące skuteczności prowadzenia komunikacji przez samorząd,
  • zakres faktycznego dotarcia lokalnych leaderów, radnych, influencerów i decydentów politycznych;
  • kluczowe kwestie z zakresu zaangażowania i sentymentu na najważniejsze lokalne kwestie takie, jak: edukacja, bezpieczeństwo, komunikacja samorządowych inwestycji, służba zdrowia we własnej komunikacji , transport samorządowy, oferty kultury, sprawy ekonomiczne (gospodarka) oraz tematy światopoglądowe.